Wat is een webinar – een inleiding tot online presentaties?

Wat is een webinar

Een van de beste manieren om uw bedrijf te laten groeien en uw omzet te verhogen, is door webinars te gebruiken als onderdeel van uw marketingcampagne.

Een webinar is een reeks vergaderingen of presentaties die beschikbaar is op internet en kan worden gepresenteerd door een enkele presentator of door een verzameling presentatoren. Met webinars kunt u face-to-face contact maken met potentiële klanten en informatie of productinformatie delen op een meer gemoedelijke manier dan met een geschreven artikel. Webinars kunnen worden gebruikt om nieuwe informatie te presenteren of om bestaande klanten te informeren over uw producten of diensten.

Hoe zet u webinars effectief in om uw omzet te verhogen?

U moet bepalen wanneer en waar uw webinarevenementen worden gehouden, hoelang ze duren en welk type informatie of product u via het webinar gaat promoten. Het eerste dat u moet bepalen, is het doel van uw webinar. Presenteert u technische informatie over nieuwe projecten of een uitbreiding van een bestaande dienst? Of gaat u vragen beantwoorden die uw klanten hebben over uw bedrijf, producten of diensten?

Als u eenmaal weet wie de presentator van het webinar zal zijn en welke soorten informatie of producten u gaat presenteren, kunt u gaan bepalen hoe uw webinar zal werken. Ten eerste moet de wat is een webinar-presentator zijn eigen PowerPoint-presentatie hebben die hij naar zijn site kan uploaden. Als de presentator zijn eigen PowerPoint-presentatie niet kan geven, wil hij misschien een softwarepakket gebruiken, zoals Microsoft PowerPoint. Als u een product of dienst gaat aanbieden als onderdeel van uw webinar, moet de presentator tijdens de presentatie toegang hebben tot het product of de dienst op zijn computerscherm.

Een ander probleem dat met webinars naar voren is gekomen, is de kwestie van onboarding. Veel mensen zijn bang dat als ze een webinar bijwonen dat wordt georganiseerd door een onbekend bedrijf, niemand zal weten dat ze hebben deelgenomen. Er zijn echter manieren om dit probleem te verhelpen. Veel webinar-hosts bieden hun bezoekers kortingen of freebies om ze aan boord te krijgen en ze meer op hun gemak te stellen bij het merk en het bedrijf.

Een ander probleem waar de meeste webinar-hosts moeite mee hebben, is om het publiek te betrekken. Het probleem met sommige toehoorders is dat ze gewoon geen goede deelnemers zijn. Sommigen letten niet op de presentatie die ze krijgen, sommigen begrijpen niet wat de presentator zegt, en sommigen kunnen het gewoon niet schelen. Hierdoor mislukken veel presentaties. Een van de beste manieren om ervoor te zorgen dat wat een webinar is, toegankelijk is voor mensen die moeten worden opgenomen, is door webinars te gebruiken als stimulans.

In plaats van een verkooppraatje te houden dat doorgaat en nooit de kans krijgt om enige vorm van aandacht van het publiek te trekken, kan de presentator gratis dingen uitdelen, zoals promotieproducten of zelfs een kaartje voor de presentatie. Dit creëert een win-win kans voor alle betrokkenen. Het publiek krijgt iets gratis dat ze kunnen gebruiken, terwijl de presentator ook wat inkomsten kan verdienen met het product. Webinars werken omdat het geweldige tools zijn waarmee mensen kennis kunnen maken met een nieuw soort product en presentatie en de aanwezigen ook wat geld kunnen verdienen.

 

 

Neem een ​​kijkje op deze website: Webinar Software

Related Post