Voedingstips voor kinderen

voeding

Voedingstips voor kinderen

Slechte voeding kan negatieve gevolgen hebben voor onze gezondheid. Of ons dieet nu ontoereikend is of dat we een medische aandoening hebben waardoor we voedingsstoffen niet goed kunnen opnemen, er zijn verschillende dingen die we kunnen doen om ervoor te zorgen dat we de juiste hoeveelheid essentiële vitamines en mineralen binnenkrijgen. Ons lichaam bestaat uit verschillende soorten mineralen, waaronder calcium. Er zijn macronutriënten en micronutriënten, de stoffen die we nodig hebben om ons lichaam op topniveau te laten functioneren.

Naast vitamines, mineralen en andere essentiële voedingsstoffen bevat onze voeding ook verzadigde en onverzadigde vetten, die ons lichaam nodig heeft om goed te kunnen functioneren. De gemiddelde volwassene zou elke dag ongeveer 30 g verzadigd vet moeten consumeren, terwijl vrouwen ongeveer 20 g zouden moeten eten Eet en Weet eet en weet. Hoewel dit geen buitensporige hoeveelheid is, zouden kinderen onder de 11 jaar minder verzadigd vet moeten consumeren dan volwassenen. Kinderen moeten ook een vetarm dieet volgen, wat niet wordt aanbevolen voor zuigelingen en jonge kinderen.

Goede voeding is gericht op een uitgebalanceerde voeding die veel vitamines en mineralen bevat. Het voedsel dat u eet, moet vol eiwitten, vezels en gezonde vetten zitten. Met behulp van de bovenstaande voedingsgids kunt u voedzame voedingsmiddelen aan uw kinderen introduceren en hen helpen goede keuzes te maken over hun eten. De beste manier om te beginnen is door te leren over gezonde vetten en vezels. Deze informatie is vooral handig voor jonge kinderen. Er zijn veel manieren om te beginnen met een gezond dieet voor kinderen.

Meer info over dit artikel: Eet en Weet

Related Post